خانه / مهندسی مکانیک / برترین فایل تحقیق درهای جانبی خودرو

برترین فایل تحقیق درهای جانبی خودرو

عرض سلام ، ادب و احترام خدمت شما پژوهشگر گرامی، شما به صفحه دانلود ” تحقیق درهای جانبی خودرو “وارد شده اید .
امیدواریم این فایل شمارا به هدف تان برساند./

تحقیق درهای جانبی خودرو

تحقیق-درهای-جانبی-خودرو

دانلود تحقیق در مورد درهای جانبی خودرو،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
صنعت خودرو از صنايعي مي باشد كه در آن، تقريباً تمامي روش هاي مهندسي بكار گرفته مي شود و حجم عظيمي از عمليات در آن صورت مي گيرد تا محصول مورد نظر ساخته شود.

در كشورهاي پيشرفته اغلب كارخانجات خودرو سازي، به سوي مكانيزه كردن عمليات اصلي مونتاژ در خط توليد كارخانه پيش مي روند و قطعاتي كه در خودرو استفاده مي شود را به شركت هايي كه از لحاظ كيفي و كمي مورد تأييد آن ها مي باشند، مي سپارند. در نتيجه قطعات به صورت آماده از اين شركت ها به كار خانه اصلي وارد مي شود و در آن جا به هم مونتاژ شده و محصول نهايي توليد مي شود.

در شركت ايران خودرو نيز در سال هاي اخير به همين صورت عمل مي شود و اكثر قطعات خودرو از قبيل محورها، بدنه و ساير قطعات موتور و قطعات تزئيني داخل و خارج خودرو از شركت هايي كه زير مجموعه اي از آن شركت هستند، به اين شركت وارد مي شوند و در سالن هاي توليد، فقط به توليد قطعات اصلي پرداخته مي شود. قسمت بدنه سازي استقلال بيشتري نسبت به ساير قسمت هاي كارخانه دارد و همچنان تمامي مراحل ساخت در خود كارخانه انجام مي شود. در اين قسمت ورق ساده از شركت هاي فولادسازي به كارخانه آورده مي شود كه قبلا از كشورهاي برزيل و هند وارد مي شد، ورق مورد استفاده در قطعه مورد نظر كه ممكن است شامل شاسي يا اسكلت اصلي خودرو ويا درب كاپوت و صندق و درهاي جانبي سرنشين ها يا گلگيرها و سقف باشد، فرق مي كند. به لحاظ ضخامت و استقامت (كشش سطحي) به عنوان نمونه ورقي كه رويه در آن ساخته مي شود، 0/75 ميليمتر ضخامت دارد و ورقي كه از آن تقويت هاي در ساخته مي شود (اسكلت داخلي)، 2/1 ميليمتر ضخامت دارند.

ضخامت ورق بدنه بستگي به عواملي چون وزن استحكام خودرو دارد. در توليدات قديم ايران خودرو، از ورق هايي با ضخامت بيشتر استفاده مي شد، ولي در توليدات جديد اين شركت ضخامت از 1 ميليمتر به0/75 ميليمتر رسيده است. اين تغيير دلايل مختلفي دارد كه نتيجه آن كاهش وزن كلي خودرو و افزايش در بازدهي موتور و مصرف كمتر سوخت مي باشد. از طرفي ملاحظات اقتصادي در نظر گرفته شده است، اما از مقاومت و استحكام آن كاسته شده است.

در خط توليد بدنه سازي پيكان از ورق توليد شده فولاد اصفهان استفاده مي شود، ولي براي توليد پژو از مشابه خارجي استفاده مي شود تا با انعطاف خوبي كه دارند، در مراحل پرس از توليد ضايعات ناشي از پارگي يا اصطلاحاً تركيدن ورق جلوگيري شود. 

مراحل ساخت درهاي جانبي خودرو پيكان:
در قسمت بدنه سازي اولين عملي كه روي ورق انجام مي شود، پرس مي باشد. دستگاه هاي پرس كه به اين منظور استفاده مي شوند، از سيستم هاي هيدروليكي جهت اعمال نيرو و فشار به قالب هاي پرس بهره مي برند. كار سيستم هاي هيدروليكي بر اصل فشار روغن مي باشد كه روغن پشت پيستون ها قرار گرفته، به آن ها نيرو وارد كرده، باعث فشار فك متحرك دستگاه به فك ثابت كه همان ميز دستگاه پرس است، مي شود. براي توليد قطعات مختلف از دستگاه هاي پرس در اندازه هاي مختلف استفاده مي شود، مثلاً براي توليد قطعاتي مثل قاب چراغ يا هواكش اتاق و هم چنين تقويت ها، از دستگاه پرس سبك استفاده مي شود و براي توليد بزرگ از دستگاه هاي پرس سنگين استفاده مي شود …
دانلود فایل

 

درباره ی admin

همچنین ببینید

دانلود پاورپوینت سمینار درس طراحی سیستم های تبرید و سردخانه با موضوع یخچال نفتی به همراه فیلم آموزشی

پاورپوینت سمینار درس طراحی سیستم های تبرید و سردخانه با موضوع یخچال نفتی به همراه …

دانلود پاورپوینت تحقیق درس کنترل pcm140

پاورپوینت تحقیق درس کنترل pcm140 دانلود پاورپوینت با موضوع تحقیق درس کنترل pcm140،در قالب ppt …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *